El COOOC demana a MediaMarkt que modifiqui o retiri una publicitat

El COOOC demana a la cadena MediaMarkt la modificació o l’eliminació de la publicitat sobre el producte Protector Visionguard dels seus canals de comunicació i de les botigues físiques per ser susceptible d’induir a error i engany als seus clients.

Els seus fabricants defineixen Protector Visionguard com un protector de pantalla que, gràcies a la seva capa protectora eyesafe, bloqueja la llum blava nociva i el 99% de la llum UV.

A la publicitat, s’afirma que el producte evita la miopia, entre altres aspectes. Des del COOOC, es vol aclarir que aquest missatge és totalment fals. Actualment, no comptem amb cap estudi amb evidència científica que demostri l’existència de filtres per evitar l’aparició de la miopia o el seu increment.

Tractant-se de temes de salut, el COOOC considera essencial no difondre missatges que poden generar confusió entre la població i aprofita per recordar la importància de fer un ús responsable de les pantalles: limitar el temps d’utilització, mantenir una distància correcta i comptar amb una il·luminació adequada.