C/ Comte Borrell, 179-183. Barcelona - Tel: 93 424 51 02

Les II Jornades en Visió i Educació del COOOC reuneixen 200 professionals relacionats amb l’educació i l’aprenentatge

Després de l’èxit de la primera edició, celebrada al setembre de 2018, el Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC) torna a reunir professionals relacionats amb l’educació per difondre la importància de la visió en el procés d’aprenentatge i impulsar la interdisciplinarietat entre aquestes

La visió és un procés complex i fonamental per a l’aprenentatge escolar. Les tres quartes parts de la informació que rebem arriben al cervell a través de la visió. El desenvolupament de la visió permet la capacitat d’utilitzar alhora els dos ulls de forma efectiva i coordinada per identificar, interpretar i entendre la informació visual. Si el sistema visual no es desenvolupa adequadament, es poden provocar interferències en el procés d’aprenentatge.

Per tot plegat i, tenint en compte l’èxit de les primeres, el Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC), a través de la vocalia de prevenció, visió infantil i teràpia visual (formada per les òptiques optometristes Montse Augé, Cati Poveda i Yolanda Vierbücher), ha celebrat en format virtual del 4 d’octubre al 14 de novembre les II Jornades Professionals de Visió i Educació.

Dirigides a òptics optometristes, logopedes, psicòlegs, fisioterapeutes, docents i metges, han divulgat la importància de la visió en el procés d’aprenentatge, així com la necessitat de desenvolupar, entrenar i gaudir de les habilitats visuals que permeten als infants llegir de la manera més eficaç i comprendre més bé el que llegeixen. En concret, s’han reunit 200 professionals, tant del sector públic com del privat, relacionats amb l’educació i l’aprenentatge dels menors. La crisi sanitària provocada per la Covid-19 no ha estat un entrebanc per celebrar-les i, en ser en format virtual, s’ha facilitat l’assistència de professionals de fora de Catalunya.

Les aules són l’espai idoni per sospitar de problemes visuals. És per això que també persegueixen informar sobre els signes i símptomes de detecció que poden implicar un problema visual. A tot això, se li suma promoure la necessitat de la inclusió de l’òptic i de l’òptic optometrista en l’atenció sanitària pública primària i la realització d’exploracions optomètriques a tots els nens i nenes a partir dels tres anys per part d’un optometrista que formi part del quadre de salut bàsic i obligatori amb l’objectiu de descartar qualsevol problema visual que pugui interferir en el seu aprenentatge.

Les II Jornades Visió i Educació han agrupat 18 ponències, organitzades en tres blocs temàtics: visió i aprenentatge; optometria pediàtrica; i, treball interdisciplinari i aprenentatge. A més a més, amb l’objectiu de potenciar la interdisciplinarietat, s’han realitzat dues taules rodones en directe (23 i 24 d’octubre), una enfocada a professionals en l’àmbit de l’educació i especialistes en trastorns d’aprenentatge i, la segona, dirigida a professionals en l’àmbit de la visió i/o teràpia visual. Per completar el programa, s’han presentat quatre casos clínics, en què s’han explicat el diagnòstic, tractament optomètric i de teràpia visual i la millora dels menors. En total, s’han superat les 15 hores formatives de la mà dels principals referents de cada sector, como el doctor Jordi Catalán, la doctora Dora Fernández-Agrafojo, el psicòleg Joan Deus o el doctor en optometria Marc Argilés.

28 octubre, 2021

0 responses on "Les II Jornades en Visió i Educació del COOOC reuneixen 200 professionals relacionats amb l’educació i l’aprenentatge"

Leave a Message

Designed by © E-Financeclick.